Anderhalve kilometer : Train voor uw eerste 1,5 kilometer in 4 weken

Start to run: 1,5 kilometer voor beginners Dit 4 weken trainingsschema is gemaakt voor beginnende lopers / stappers die graag anderhalve kilometer zouden kunnen lopen. Dit schema zorgt ervoor dat u van stap / loop overgaat naar enkel lopen. Elke week zal u een kleine verhoging in de loopafstand en een verlaging in de stapafstand te verwerken krijgen. Tegen het einde van de 4 weken zal u anderhalve kilometer kunnen lopen zonder te stappen!

Opmerkingen bij dit schema

Voor het gemak is het best om te lopen op een atletiekpiste, de afstand hiervan is meestal 400 meter zodat ongeveer weet welke afstand u loopt / stapt.

U zou best starten met 5 à 10 minuten stappen om uw lichaam en spieren op te warmen en eveneens 5 à 10 minuten stappen op het einde om uw spieren te laten afkoelen.

In het schema dat u hieronder kan vinden, spreken we van de term “cross-training”. Hiermee bedoelen we het uitoefenen van een andere activiteit zoals fietsen, zwemmen, stappen, etc. Wanneer u uw spieren niet wil over belasten, kan u beter de dag na het lopen een cross-training doen of een rustdag inlassen in plaats van twee dagen na elkaar te lopen.

Als u vindt dat dit schema te snel vordert voor u dan kan u een week herhalen voordat u overgaat naar de volgende week.

Download hier het trainingsschema!