Lopen voor gewichtsverliesVeel mensen starten met lopen om gewicht te verliezen. Omdat lopen één van de meest intensieve oefeningen is, is het zeer geschikt om calorieën te verbranden en enkele kilootjes te verliezen.

Gezond eten is de eerste stap

Als u gewicht wilt verliezen door te lopen moet u weten dat u alleen gewicht verliest als u meer calorieën verbrandt dan u er opneemt. Om een kilo te verliezen moet u door middel van oefeningen ongeveer 3600 calorieën verbranden. Dus u moet gezond eten combineren met een gezond dieet. Lopers hebben speciale voedingseisen maar de basisprincipes voor gezonde voeding gelden nog steeds. Probeer om kleinere porties van vetrijke en calorierijke voeding te eten en probeer om meer granen,fruit en groenten te eten.

Een veel gemaakte fout door lopers is dat ze het aantal verbrande calorieën overcompenseren door meer te eten en snoepen. Sommige lopers komen hierdoor aan ondanks hun training. Een manier om dit tegen te gaan is om een voedingsdagboek bij te houden. Hierin schrijft u alles wat u eet en dit enkele weken. Door te zien wat je op een dag eet kun je beter zien waar u uw dieet moet of kan aanpassen. Het houd je ook op het rechte spoor want u zal twee keer nadenken voor u die met chocolade bedekte donut in je mond stopt.

Loop regelmatig

Als u gewicht wilt verliezen door te lopen zal dat niet lukken door één keer per week te gaan lopen. Het is best om iedere dag iets actief te doen maar als dat niet mogelijk is, is het toch aangewezen om zeker 3 à 4 keer per week sport te doen.

Hou het uitdagend

Snelheid in uw training of een interval training (lopen op een snel tempo gedurende korte tijdsintervallen) in uw routine integreren kan ook helpen om gewicht te verliezen. Tempo lopen verbrandt een grote hoeveelheid calorieën in een kort tijdsinterval. U verhoogt ook uw spiermassa en krijgt een betere conditie.

Eten voor de training

Als u regelmatig loopt en u traint voor een lange afstand, dan is de juiste voeding van groot belang. Maaltijden overslaan zorgt ervoor dat u traint zonder voldoende brandstof voor uw spieren. Je moet niet letten op calorieën voor, tijdens (indien nodig) en direct na uw intense en lange trainingen. Dit zijn cruciale momenten waarop voeding belangrijk is voor uw prestaties en herstel.